Należności to niezapłacone saldo środków należnych Ci od Twoich klientów za sprzedane im produkty lub usługi. Oznacza to wszelkie zakupy, których klient dokonał na podstawie udzielonego mu kredytu i są one reprezentowane w Twoim bilansie jako aktywa obrotowe.
Co to są należności?
Czyż nie byłoby wspaniale, gdyby wszyscy twoi klienci płacili ci gotówką, gdy tylko złożyli zamówienie?
Niestety, większość firm – nie działa na zasadzie zakupu za gotówkę. Zamiast tego, wysyłamy naszym klientom faktury z odroczonym terminem, co oznacza, że mamy nadzieję, że nasi klienci zapłacą nam w ciągu 30 dni od otrzymania rachunku.
Egzekwowanie wyroku dotyczącego spłaty należności.
Wszyscy wiemy, że nie zawsze tak się dzieje. Jak większość firm, możesz mieć klientów, którzy nie mają pieniędzy, a inni po prostu nie spieszą się z ich płatnościami.
To tutaj przychodzą należności. Należności to kwota pieniędzy, którą Twoi klienci są Ci obecnie winni za rzeczy, które już im sprzedałeś. Zasadniczo jest to suma wszystkich faktur, które Państwo wystawiliście klientom, ale które nie zostały jeszcze zapłacone.
W sprawozdaniu finansowym Twojej firmy, należności pojawią się w Twoim bilansie jako aktywa. Możesz również otrzymać dodatkowe raporty z systemu księgowego, które podadzą Ci średnią ilość czasu, jaki klienci potrzebują na zapłacenie wierzytelności- dni robocze – oraz to, którzy klienci są Ci winni i jak bardzo są spóźnieni.